Le Crystal Maze est un dispositif de monstration et de parole abordant le texte et l’image par des prismes divers tels que l’édition, le graphisme et le cinéma.

Sous la forme d’un film-performé de 46 minutes, conçu pour une projection à l’ENSAD dans le cadre du cycle « Pratique + Critique » organisé par Catherine de Smet et Philippe Millot, ce Crystal Maze est un labyrinthe où se rencontrent des objets édités, des images et des voix, réunis pour l’occasion autour de la figure de l’enquêteur, de la collection des Club du Masque et de ce qu’elles évoquent ou satellisent.

-

The Crystal Maze is a discursive display addressing questions of images and languages through various means such as edition, graphic design or cinema.

Taking the form of a 46 minutes performance-film conceived as a conference at the ENSAD Paris on the invitation of Catherine de Smet and Philippe Millot for the MA seminar Pratique + Critique, this Crystal Maze is a daedal where edited objects, images and voices meet, here convocated through the figure of the detective, of the Club du Masque collection of books and what they evoke and satellise

Loading more stuff…

Hmm…it looks like things are taking a while to load. Try again?

Loading videos…