Short movies: DV, HD and Film

In the city of Putignano, the center of Apulia, the Carnival parade of paper floats is an event that shapes the rhythm of city life throughout the year. For a child of Putignano, being born here means having the opportunity to take part in the realization of these giant paper dreams, and if your dreams are stronger than paper, then you may also be able to become a master 'cartapestaio'.
This is the story of an idea that becomes a huge work of paper, a team of artists who dreamed of working with paper and became a teacher

Nella città di Putignano, al centro della Puglia, la sfilata di Carnevale dei carri di cartapesta è un evento che plasma il ritmo della vita cittadina durante tutto l’anno. Per un ragazzo di Putignano, nascere qui significa avere la possibilità di prendere parte alla realizzazione di questi giganteschi sogni di carta e, se i tuoi sogni sono più forti della carta, allora puoi anche riuscire a diventare un maestro cartapestaio.
Questa è la storia di un’idea che diventa una mastodontica opera di cartapesta, di una squadra di artisti e di Deni Bianco, che ha sognato di lavorare la cartapesta ed è diventato un maestro.

Documento progetto:
dl.dropbox.com/u/1496450/permanenti/CompagniaDeniBianco.pdf

Directed, edited, graded and produced by
Sergio Rufini Mastropasqua
Assistent Director and Production
Silva Marzella
Thanks to
Famiglia Bianco
Ass. Cult. Trullando
TipicaTour Operator

Loading more stuff…

Hmm…it looks like things are taking a while to load. Try again?

Loading videos…