Escola de Pares i Mestres per la Lectura - 2009
Segona Sessió, Dimarts, dia 28 d’abril de les 19’30 a les 20’50 hores
Llegir amb els fills i visitar llibreries. Receptes per a crear l'hàbit lector.
Sabem que llegir és profitós, millora el rendiment acadèmic dels xiquets i té molts beneficis en la vida quotidiana, però de vegades no és fàcil inocular als fills el virus de la lectura.
Joan Carles Girbés, periodista, editor i autor del llibre 'Llegir per a créixer. Guia pràctica per a fer fills lectors', ha explicat en la segona jornada de l'Escola per a pares i mestres alguns consells per cultivar des de la família l’hàbit lector. Predicar amb l'exemple, trobar temps per llegir amb els fills, parlar de llibres i visitar llibreries i biblioteques, són algunes de les recomanacions tot i que, ja ho adverteix Girbés, no hi ha cap recepta miraculosa.
'adolescència és un moment conflictiu. Al voltant dels 16 anys molts xiquets lectors deixen de ser-ho, però no hem de desesperar, el més important és trobar els temes que els motiven, tindre la música i el cinema com a aliats i no menysprear el còmic i la novel·la gràfica encara que no siguen textos pròpiament literaris.
I si, tot i seguir els consells, finalment no s'aconsegueix que el fill tinga una atracció especial pels llibres, tampoc no s'haurà perdut el temps.
Joan Carles Girbés
Editor, periodista i autor del bloc sobre el món del llibre i de l’edició Tirant al cap (tirantalcap.blogspot.com). Ha publicat el llibre Llegir per a créixer: Guia pràctica per a fer fills lectors.