Daar hoog in de bergen…. daar maken ze lekker kaas..van je héja heja heja hoolala hé.
Net terug vanuit de Jura waar we een aantal producenten hebben bezocht. In dit prachtige gebied maken ze heerlijke kazen waarvan Comté, Morbier lait Cru, Emmentaler, Vacherin en Blue de Gex wel de bekendste zijn.
We hebben een dagje meegelopen bij een boer die Comté produceert en hebben alles over het productieproces gezien en natuurlijk een handje meegeholpen. Een uitgebreid verslag staat in onze blog.
Met al heel wat kazen zijn we verder gereden naar Rungis. Na dit bezoek hangt de uitlaat inmiddels nog maar net boven de straat.
Graag zie ik jullie tegemoet in de winkel die weer uit zijn voegen barst met mooie specialiteiten waarvan vele direct van de producent.
Vele streekproducten en andere specialiteiten laten wij natuurlijk uitgebreid proeven.
Tot snel!
Met smakelijke groet, Paul