Reportatge que la Televisió de L’Hospitalet va dedicar a la exposició ‘Ya no baila la luz en mi sonrisa. Capítulo I. Piel’, comissariada per Ana Mas Salse i Frederic Montornes en la galeria Ana Mas Projects de L’Hospitalet de Llobregat.
…
Text del reportatge:
La Sala Ana Mas Projects ha aplegat obres d'artistes que remeten a la pell.
Una exposició que combina escultura, fotografia i collage.
‘Ya no baila la luz en mi sonrisa. Cap I. Piel’. Aquest és el títol oficial de l’exposició que ofereix la Sala Ana Mas Projects. Una mostra d’art contemporani que fa referència a l’obra de la poetessa argentina, Alejandra Pizarnik.
Diego Ballestrasse, Lucía C. Pino, Albert Cano, Joseba Eskubi, Joan Rom, Susana Solano i Ricard Terré són els artistes d’aquesta exposició col•lectiva. Malgrat que totes les peces estan vinculades temàticament amb l’obra de la poetessa Alejandra Pizarnik, cada artista mostra una aproximació diferent al concepte de la pell, el cos humà i el tacte, generant figures ambigües i inhumanes.
Per exemple, l’obra de l’argentí Diego Ballestrasse és un repàs del seu registre fotogràfic familiar; concretament la tria per a l’exposició posa èmfasi en els tactes casuals que ocorren a les fotos. Segons Ballestrasse, aquesta tria fa que desenvolupen una mirada perifèrica a l’hora d’observar les fotografies, ja que generalment posem només atenció en els rostres que hi apareixen.
Altres artistes com Ricard Terré, han estat més abocats a la fotografia documental, però en aquesta exposició s’ha mostrat una de les seves últimes sèries fotogràfiques en que experimentava amb l’abstracció. En elles, Terré genera clars paral•lelismes entre les arrugues, textures i cicatrius de la pell humana i l’escorça dels arbres.
Una exposició per explorar els racons de la pell, i la seves marques i singularitats, que es pot visitar fins al 23 d’abril.
Enlace Web: lhdigital.cat/web/digital-h/noticia/ciutat/-/journal_content/56_INSTANCE_43Th/11023/14983786?fbclid=IwAR2xQxuaLW0XV3M3Y6yVDiIkr_wdD16ioAXfveyzcVLICHXrpx1JSx_nFjI