MEME, codified by Enzo Celli, is the contemporary dance training from which
CELLI CONTEMPORARY BALLET's artistic language stems.
Enzo Celli’s dancers are artists coming from different backgrounds who share the same multifaceted study on contemporary dance and theatre. On this formative concept is based Meme.
As a codified training, MEME becomes a pure experimental method during the productive phase of the Company.
MEME is based on a strong theatrical and physical impact. Theatrical elements are important subjects belonging to the company artistic background.
Therefore each dancer can dance as a soloist and put his own individuality on stage.
On the innovative method of Enzo Celli’s work three thesis have already been discussed.
In order to create a dynamic characterized by a strong physicality in relation to the floor, MEME's main exercises  focus on the core of body and its relation to  movement. Working on the dynamic and the rhythm of bounce, the circularity, together with a  new self-perception, become important elements of study.
MEME also analyzes the Floor Work main steps and explores different contaminated styles, that is what characterizes Enzo Celli's expressive style.
MEME gives the possibility to every type of dancer, even the youngest ones and those who are not physically trained enough, to experience very exiting classes.

-----------

MEME è il TRAINING di danza contemporanea codificata da Enzo Celli che caratterizza il linguaggio di CELLI CONTEMPORARY BALLET.

MEME porta il danzatore ad uno studio approfondito sul centro e sulla sua fondamentale relazione con il movimento, creando, da questa relazione, una  dinamica caratterizzata dalla forte fisicità e dal rapporto con il suolo.
I danzatori compiono un cammino di ricerca che li porta ad una contaminazione che si traduce in uno stile del tutto singolare ed omogeneo, dal forte impatto fisico e dalla grandissima teatralità.
Il teatro è comunque una componente fortissima del bagaglio culturale e artistico. In tal senso ogni danzatore è un solista, un elemento unico ed irripetibile che fonda la propria singolarità sull’individuo che è.
Sviluppando il concetto di Bounce, in termini di ritmo e di dinamica, la circolarità diventa elemento dominante, insieme allo studio di una nuova percezione di se.
MEME è un metodo che esplora fortemente anche le dinamiche di lavoro a terra, indagando sia i passaggi tecnici fondamentali del Floor Work come le successive contaminazioni che derivano dal personale sviluppo dello stile Enzo Celli.
MEME rende la classe avvincente anche nei confronti dei danzatori più giovani non solo da un punto di vista artistico ma anche da quello fisico–atletico.

Loading more stuff…

Hmm…it looks like things are taking a while to load. Try again?

Loading videos…