Paolo, Mauro and Marco have taken over the reins from their dad Bruno who, with his partner, took over a small joiners’ shop in Colle Umberto more than thirty years ago.
Each new generation has brought its own dose of innovation, first there was a plane and then a cutter and finally computerised design.
Machines are essential to speed up the routine processes but man makes the difference because wood is a living material and needs respect, you have to know how it acts and responds and its true nature to ensure that it is used to the best of its capacity.
In the family portrait: Bruno, Giorgio, Paolo, Mauro and Marco
For Formabilio the company produces the wood panel items.

ITA - Paolo, Mauro e Marco hanno raccolto il testimone dal papà Bruno che con il socio Giorgio, ha rilevato, più di trent’anni fa, una piccola falegnameria a Colle Umberto.
A ogni passaggio di generazione la falegnameria ha ricevuto una sana dose di innovazione, e alla pialla si è aggiunta la fresa e poi la progettazione computerizzata.
Le macchine servono a velocizzare i processi di routine, ma poi è l’uomo che fa la differenza perché il legno è una materia viva e bisogna rispettare la sua natura, conoscerne il comportamento, comprenderne la volontà e il carattere per essere sicuri di averlo adoperato al meglio.

Nel ritratto di Famiglia: Bruno, Giorgio, Paolo, Mauro e Marco

Per Formabilio l’azienda si occupa della realizzazione di prodotti di legno in pannelli

Loading more stuff…

Hmm…it looks like things are taking a while to load. Try again?

Loading videos…