Een van mijn mooiste momenten in 2022 was het weerzien met Samuel; een oud-leerling van kinderdagverblijf Jukumu Letu in Kenia. In Mei zag ik hem na 14 jaar terug.
Tijdens onze ontmoeting in 2008 waren we in Kenia voor de adoptie van onze zoon. Als kersverse mama kwam de schrijnende situatie van de kinderen in de sloppenwijk extra hard binnen.
Het is hartverwarmend om te zien hoe de kleine kwetsbare jongen van toen is opgegroeid tot een krachtige tiener.
Over Jukumu zegt Samuel: ‘They were like my parents’.
En zijn mooiste herrinnering? ‘My birthday. I never had a birthday before’.
Ik heb het, net als toen, gefilmd. Samen met nog veel meer Jukumu kanjers. Leuk als je kijkt.
Wil jij kinderen als Samuel ook helpen? Laat t weten. Doneren kan via de site.
https://jukumuletu.nl/projecten/jukumu-letu-jukumu-letu-doneer-nu/
Asante Sana ❤️
Fijne feestdagen � Liefs van Hugo Chantal Baraka en Tumaini.