1. Ciro Vitale © all right reserved

    ITA
    Alte pareti di ferro, simulazione di un vicolo, introducono gli spettatori alla visione di un filmato dove un vero vicolo è teatro di un lancio di mobili e oggetti dalle finestre. Il gesto è collettivo, il sintomo di un malessere sociale, una specie di rivolta anonima e popolare che, se parte citando Le Quattro Giornate di Napoli, diventa attuale in questa emanazione di energia eclatante, spettacolare, rumorosa e liberatoria. Il lavoro è accompagnato dal documentario “Ecco l’Aprile” firmato anche da Pier Paolo Patti, dove gli abitanti del vicolo dicono la loro, si lasciano coinvolgere, aprono le loro case. Se il video è desertico, il documentario è una straordinaria sfilata di ritratti e di voci. Tutta l’operazione si è svolta, simbolicamente a Scafati (Salerno), il 25 aprile 2006.

    ENG
    High iron walls and alley’s simulation introduce audience to film where a real alley becomes a theatre for furniture’s drop from the windows. The collective deed means a social uneasiness, a kind of popular and anonymous revolt that starts citing the "Quattro giornate di Napoli” and becomes, in this fantastic energy, spectacular and loud: a freedom deed. The work is accompanied from a documentary made with Pier Paolo Patti where the alley’s inhabitants express own thought, they let to be involved, they open their houses. If the video is desertic, the documentary is an extraordinary parade of portraits and voices. The operation has been carried out symbolically in Scafati (Salerno) on 25th of April 2006.

    # vimeo.com/131857524 Uploaded 42 Plays 0 Comments

Ciro Vitale

Ciro Vitale

Browse This Channel

Shout Box

Heads up: the shoutbox will be retiring soon. It’s tired of working, and can’t wait to relax. You can still send a message to the channel owner, though!

Channels are a simple, beautiful way to showcase and watch videos. Browse more Channels.