1. Fear of Telling
HD 10.30 min
    “Fear of Telling” is a short documentary featuring three Egyptian women who have dealt with harassment stories in different ways. 
The documentary features Rasha a participant in a storytelling workshop where women tell their stories of sexual harassment, explaining how speaking up can positively affect sexually harassed women, and the obstacles they face when they decide to tell their stories. 
The film also introduces a woman who chooses to remain anonymous in fear of her family knowing about her harassment story. In this regards the pressures society puts women who chose to tell their stories is presented, linked with the negative effects silence can lead to. Finally the documentary presents Marina who chose to take direct action and file a case against her harasser. 
Through juxtaposing the three women, who each chose a different path to deal with sexual harassment, “Fear of Telling” unveils why some women chose to speak up while others prefer to stay silent. Through portraying the three different approaches and stories of the three protagonists the film regards the demand of a safe and supportive society for women in Egypt to speak up against sexual harassment. Despite their different approaches the three protagonists urge women to speak up against sexual harassment, since it is their right to do so.
    "الخوف من البوح" فيلم وثائقي قصير يضم ثلاثة نساء مصريات تعاملوا مع مواقف التحرش بطرق مختلفة.
    يقدم الفيلم الوثائقي رشا أحد المشاركين في ورشة حكاوي القصص حيث تحكي النساء قصصهم مع التحرش الجنسي، موضحا كيف البوح والحكي،يمكن أن تؤثر إيجابيًا علي النساء الذين تعرضوا للتحرش الجنسي، والعقبات التي يواجهونها عندما يقرروا أن يرووا قصصهم.
    يقدم الفيلم أيضًا امرأة، قررت عدم الكشف عن هويتها خوفًا من معرفة عائلتها بقصتها مع التحرش.
    وفي هذا الإطار يوضح الفيلم الضغوط الاجتماعية، التي تتعرض إليها النساء اللواتي اخترن أن يرووا قصصهم، مع الآثار السلبية التي يمكن أن يؤدي إليهاالصمت. وأخيرًا يحكي الفيلم عن مارينا التي قررت أن تقدم بلاغ ضد المتحرش.
    من خلال عرض الاختلافات بين قصص النساء الثلاث، الذين اختاروا مسارات مختلفة للتعامل مع التحرش الجنسي، "الخوف من البوح " يكشف لماذا تختار بعض النساء الكلام في حين يفضل البعض الآخر الصمت. من خلال تقديم قصص البطولة الثلاثة، ويقدم الفيلم المطلب في الاحتياج إلى مجتمع آمن ويدعم المرأة لأن تتكلم ضد التحرش الجنسي. على الرغم من الاختلافات البطولات الثلاثة فهن يناشدن النساء على التحدث والوقوف ضد التحرش الجنسي، نظرا لأنه من حق كل مرأة.

    # vimeo.com/130076047 Uploaded 149 Plays 0 Comments
  2. “To the Beat of the Catcall", HD, 12.00 min. arabic below “To the Beat of the Catcall", is a short
    documentary exploring how various artists in Egypt are using their work as a medium to address
    pressing gender issues, particularly harassment. The documentary begins with “Woman on Walls”,
    a graffiti workshop that took place on Mohamed Mahmoud Street in downtown Cairo. We look at
    how the artists use their paintings as a way of expressing their concerns about the place of women
    in our society. Because the event took place in the street, it provoked a whole range of reactions
    from pedestrians: we were interested in looking at the dialogue this created between the artists and
    public. Proceeding to further explore art forms that are public and provocative, our next stop was
    BuSSy, a troupe of performing artists who tell authentic, hidden stories in a range of venues. The
    film concludes with Myam Mahmoud, a young rapper who has gained popularity with her stirring
    tracks and bold lyrics voicing the concerns of a generation of indignant and frustrated girls. “To the
    Beat of the Catcall” explores the power and limitations of art as a tool for activism and expression,
    illustrating the deep social concerns of the protagonists in question, and their demand for a society
    that empowers and respects its women
    و فيلم وثائقي قصير يستكشف كيف يستخدم العديد من الفنانيين عملهم كوسيط لمخاطبة الاحتياجات الخاصه بالنوع الٌاجتماعي، تحديدا التحرش، الفيلم الوثائقى يبدأ ب" امرأه علي الحائط " و هو عبارة عن عمل فني مرسوم علي طريقه الجرافيتي، نتاج ورشة جرافيتي أَقيمت في شارع محمد محمود بوسط البلد. نحن ننظر لكيفية استخدام الفنانيين لرسوماتهم كوسيلة للتعبير عن قلقهم تجاه مكانة المرأة في المجتمع. ولأن الحدث أقيم في الشارع، استفز الكثير من ردود الافعال من العامة، و كنا مهتمين آن ننظر للحوار الذي تم خلقه بين الفنانيين ، وعامة الجمهور . و استكمال للاستكشاف بشكل آكبر لآشكال من الفن عامة ، مثيرة للتساؤلات (مستفزة) ، محطتنا التالية هي " بصي" و هم مجموعة من الفنانيين الذين يحكون قصص واقعية و مخفية في الاماكن العامة، و ينتهي الفيلم مع " ميام محمود" و هي مغنية راب حصلت علي شهرتهامن آغنية ذات آلحان قوية و كلمات جريئة تحمل مخاوف جيل غاضب ، و حانق من الفتيات. “..” يستكشف قوة و حدود الفن كاداة للتعبير و للناشطين لشرح أعمق المخاوف الاجتماعية للابطال في سؤال ،و مطلباتهم المجتمع بتقوية و احترام نساؤه

    # vimeo.com/130076050 Uploaded 126 Plays 0 Comments
  3. فيلم "إنت و أنا " هو فيلم وثائقي قصير يتناول العلاقة بين المرأة و الرجل . أثناء التحرش تحدث علاقة وقتية مشوهة بين المرأة و الرجل وعلى المدى البعيد أثرت تلك النوعية من العلاقات على العلاقة الطبيعية بين الرجل و المرأة .
    الفيلم يعالج ذلك من خلال ثلاثة شخصيات رئيسية هي ياسمين و سماح و أحمد ، ياسمين هي فتاة جامعية تمثل نموذج للفتاة التي تريد أن تعيش العلاقة الطبيعية ما بين صداقة و زمالة و حب بين الرجل والمرأة .  كما يظهر بعض الأبطال الثانويين في حياة ياسمين وهم أصدقائها و زملائها و الذي لكل منهم رأي و تجربة ذاتية في علاقته بالجنس الآخر . وسماح هي صاحبة فيديو " هل لديكم رغبات أخرى " و الذي إرتدت فيه فستان الفرح وجابت به شوارع القاهرة ممثلة في ذلك جانب واحد من علاقة المرأة بالرجل وهو الزواج . و أحمد هو أحد الناشطين بمجال حقوق المرأة و الذي يرى بنظرة منطقية كيف وصلت العلاقات بين الرجل و المرأة و كيف تطورت لتصل إلى تلك الصورة الغريبة.
    الفيلم يبدأ بآراء المجتمع حول شكل العلاقات الحالية بين الرجل و المرأة ، و كيف يرى المجتمع ما يجب أن تكون العلاقة عليه ، ثم يتناول تطور علاقة بين الرجل و المراة و أسباب ذلك التطور . ويناقش أيضا ما يفيد Èأن المجتمع و الأسرة تغذي تشوه العلاقة بين الرجل و المرأة بالفصل بينهم و الإتجاه إلى مزيد من التقييد .
    وينتهي الفيلم بكيف ترى المرأة ما أصبحت عليه العلاقة الآن و ما هو السبيل للخلاص من تلك العلاقات الغريبة واستبدالها بحياة طبيعية

    YOU AND ME, HD, 11.00 min

    “You and Me” is a short documentary depicting the relationship between males and females. For during harassment, there is a deformed, temporary relationship that is created between them, and on the long run this type of relationships affects the natural relationship between males and females.
    The movie debates this through three main characters; Yasmine, Samah and Ahmed. Yasmine is a university girl representing the model girl looking for a normal relationship somewhere along the lines of friendship, colleagues and love between men and women. The movie then displays, secondary major roles, in Yasmine’s life, they are her friends and colleagues, each of which has their personal experience and an opinion regarding the relationship with the other sex.
    Samah, is the director of the video “Do you have other demands?” in which she wore a wedding dress and toured, in it, the streets of Cairo representing one of the aspects of the relationship between males and females; which is marriage. As for Ahmed, he is a women’s rights activist who sees, logically, what the relationships between men and women have reached and how did it evolve in such a strange manner.

    # vimeo.com/130076051 Uploaded 57 Plays 0 Comments
  4. NOT FOR GIRLS, HD; 13.00 min

    "Not for Girls" is a short documentary showing four Egyptian woman executing jobs and hobbies which are considered to be for men by the society. The documentary follows Nesreen, a young motorcycle mechanic from Helwan-Cairo, who loves the profession and is passionate about motorcycles. We get to know Om Mohammed, who is driving a TokTok, because she doesn't want to depend on anyone else than herself and Asma who works with her husband as a carpenter in her own shop in Downtown, realizing how her working made her a better and more balanced woman than she was before. Them and Aya, a goalkeeper in a local football club in Sayeeda Zeinab give us an insight about the all days struggle fighting for acceptance and against the stigmata and harassment they have to face on a daily basis. But they also share their hope and visions for a society where men and woman are equal and able to life a live, which is not ruled by gender patterns and fixed gender roles.

    مش للبنات
    “ ليس من أجل النساء" هو فيلم وثائقي قصير يتعرض لحياة اربعة نساء مصريات اقتحموا(يمارسون) اعمال و هوايات تعد للرجال فقط من وجهة نظر المجتمع. الفيلم يتتبع نسرين و هي ميكانيكة شابة من حلوان، و التي تحب هذه المهنة و لديها شغف بالدراجات النارية ، و تعرفنا علي ام محمود التي تقود توك توك لأنها لاتريد الاعتماد علي اي احد الا نفسها، اسماء و التي تعمل كنجارة مع زوجها في محلها في وسط البلد، اكتشفت ان عملها جعلها افضل و اكثر اتزان مما كانت عليه من قبل.آيه هي حارس مرمي في نادي كرة قدم شعبي في السيدة زينب اوضحت كبف تكافح فى حربها من اجل القبول المجتمعي، و التحرش التي عليها مواجهته بشكل يومي. و لكنهم ايضا شاركونا آمالهم و رؤيتهم من اجل مجتمع النساء و الرجال متساويين فيه و قادرين ان يعيشوا حياة غير محكومة بالنوع الاجتماعي

    # vimeo.com/130202613 Uploaded 628 Plays 0 Comments

Raise your Voice

Francesca Araiza Plus

Browse This Channel

Shout Box

Heads up: the shoutbox will be retiring soon. It’s tired of working, and can’t wait to relax. You can still send a message to the channel owner, though!

Channels are a simple, beautiful way to showcase and watch videos. Browse more Channels.