Uludağ Info

Gürbüz SORBİL
Mümin HÜSEYİNOĞLU

02/02/2013
Saat 07:00 da Oteller bölgesinden hareketle kuşaklı sırtından tırmanışa başladık hava parçalı bulutlu ve yağış yok bu şartlar bizi zirveye ulaştırır düşüncesindeydik taki keşiş tepeye yaklaşana kadar güneyden esmeye başlayan rüzgar güzel başlayan yürüyüşü her saniyesinde daha zor kılmaya başladı yağış olmamasına rağmen rüzgarın yerden kaldırdığı buz kristalleri görüş açımızı sıfıra indirirken yüzümüzün açık yerlerine adeta bir iğne gibi batıyordu. Sırt geçişleri nispeten kolay olsa da yatay geçişler buz tutan kuzey yamaçları geçişe izin vermiyordu iyice hızımız düşmüştü ekip birbirinin ayak izine basarak hareket edebiliyordu keşiş tepeye kadar kadar hiç mola vermeden 4 saatte ulaştık ve nihayet keşiş teyiz o ne manzara keşiş tepedeki tamamı karlar altında kısa bir mola ve hedef Rasat düzü saat 11:00 zirve için zaman müsait ama güneyden esen rüzgar rasat dahada şiddetleniyor belki rüzgar şiddetini azaltır düşüncesi ile ilerlememizi sürdürüyoruz ancak ne mümkün rüzgar dahada şiddetleniyor ve birbirimizin konuşmasını duyamaz hala geliyoruz burada bir durum değerlendirmesi yapıp Rasat tan geri dönme kararı alıyoruz biliyoruz ki en iyi faaliyet sağ salim kazasız belasız tamamlanan faaliyettir düşüncesi ile geri dönüşe geçiyoruz dönüş yolunda ne kadar doğru karar verdiğimizi bir kere daha anlıyoruz ki bu havanın hiç şakası yok dört kişilik ekip rüzgarın etkisiyle adeta yaprak gibi sağa sola savrulup düşme tehlikesi yaşıyoruz ve görüş rüzgarın etkisi ile yerden kalkan kar ile sıfıra iniyordu zaman zaman olduğumuz yere çömelip rüzgarın etkisinden kendimizi korumaya çalışsak ta havanın kararma riskini almamak içinde bir an önce kuşaklıya inmek için kendimizi biraz daha fazla zorluyorduk. Dönüş yolunda çıkarken açtığımız izlerden eser yok sertleşen rüzgar havayı soğutuyor ve yerler tamamıyla buz örtüsüne dönüşüyor du başarılı liderlik sergileyen İlkay arkadaşımız açmaya çalıştığı ayak izleriyle onu takip etmemizi sağlıyor diğer ekip üyeleri de aynı ayak izlerinden daha kolay ilerleyebiliyorlardı böylelikle saat 17:00 da oteller bölgesine kazasız ve sorunsuz varıyoruz bir faaliyeti daha bitirmenin mutluluğu ile birbirimizi kutlayarak aracımıza binip sıcak evimizin yolunu tutuyoruz bir daha ki faaliyetimizde görüşmek üzere ....
camera:GOPRO HERO3 Black Edition
musıc:Clint Mansell, Kronos Quartet, Mogwai - Death Is The Road To Awe

# vimeo.com/93346129 Uploaded 57 Plays 0 Comments

Uludağ Info

Uludağ

Uludağ'ın Resmi Vimeo Kanalıdır.
The official channel for Mount Uludağ
uludaginfo.com

Browse This Channel

Shout Box

Heads up: the shoutbox will be retiring soon. It’s tired of working, and can’t wait to relax. You can still send a message to the channel owner, though!

Channels are a simple, beautiful way to showcase and watch videos. Browse more Channels.